چگونگی ضدعفونی آب استخر + معرفی 4 مواد ضد عفونی کننده استخر

ضدعفونی آب استخر اهمیت زیادی دارد؛ زیرا آب راکد و کثیف، آسیب جدی به سلامت بدن وارد می‌کند و ممکن است سبب بروز مشکلات و بیماری‌های پوستی شود. بنابراین برای حفظ سلامت و ایمنی خود، حتماً باید به فکر خرید مواد ضدعفونی کننده استخر باشید‌. در آب استخر عوامل بیماری زا زیادی مانند انگل‌ها وجود دارند که سلامت شما را به خطر می‌اندازند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه ضدعفونی کردن آب استخر بحث کنیم. اگر شما هم به دنبال خرید مواد شیمیایی شوینده هستید و می‌خواهید با نحوه ضدعفونی کردن آب آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مقاله همراه ما باشید.

ضدعفونی آب استخر

انواع مواد ضدعفونی کننده آب استخر

روش‌های زیادی برای ضدعفونی آب استخر وجود دارد، ما در ادامه به چند مورد از مهمترین روش‌ها اشاره می‌کنیم.

استفاده از ضدعفونی کننده کلر

برای تمیز نگه داشتن آب استخر باید با استفاده از مواد و وسایل تمیزکننده‌، به خوبی آب استخر را ضدعفونی کنید. وقتی بحث ضدعفونی کردن آب به میان می‌آید، در ذهن ما گزینه‌ای به نام کلر بولد می‌شود‌. این ماده ضدعفونی کننده محبوب از گذشته تا به الان در شستشوی استخر استفاده می‌شود. اگرچه این ماده خالص نیست؛ اما به عنوان اسید هیپوکلروز به طور کامل عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد و آب استخر را به یک محیط امن برای شنا تبدیل می‌کند. ضدعفونی آب استخر با کلر، بهترین روش پاکسازی بیماری‌ها و میکروارگانیسم‌ها است. از طرفی برای جلوگیری از جلبک زدن کف استخر نیز از این ماده استفاده می‌کنند‌.

استفاده از قرص کلر

قرص کلر یکی از اشکال مختلف این ماده ضدعفونی کننده است. این قرص در آب استخر حل شده و به طور کلی باکتری‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برد. قرص کلر اندازه‌های مختلف دارد و با استفاده از یک دستگاه پخش کننده در آب پخش می‌شود. البته گاهی مواقع در سبد مخصوص قرار می‌‌گیرد و در آب شناور می‌شود.

پودر کلر استخر

این مواد نیز مانند قرص کلر، در آب استخر اضافه می‌شود. پودر ضدعفونی آب استخر کلر با نام کلر گرانول نیز شناخته شده است. این پودر راحت‌تر و سریع‌تر در آب حل شده و آلودگی را از بین می‌برد.

مایع کلر استخر

کلر مایع نیز وجود دارد. این مایع به آب استخر اضافه می‌شود و در سریع‌ترین زمان ممکن، آب را ضدعفونی می‌کند. پودر و قرص کلر ماندگاری بیشتری نسبت به مایع دارند.

استفاده از کلر برای ضدعفونی استخر چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا

  • این ماده به راحتی در دسترس است
  • به بهترین شکل ممکن عوامل بیماری‌زا و جلبک را از بین می‌برد
  • کلر به شکل قرص مایع و حتی گاز در عرضه می‌شود.
  • این ماده ضدعفونی آب استخر در سریع‌ترین زمان ممکن باکتری‌های موجود در آب را اکسید می‌کنند.
  • غلظت آب را حفظ می‌کند
  • میکروارگانیسم ها و جلبک ها را کنترل می‌کند.

معایب

  • این ماده سبب احساس سوزش در چشم و پوست می‌شود.
  • کلر بوی قوی دارد.
  • سیستم‌های کلر نمکی آسیب جدی به استخرهای بتنی وارد می‌کنند.

مزایا ضدعفونی کردن آب استخر

نحوه ضدعفونی کردن آب استخر با کلر

 بهتر است قبل از اضافه کردن کلر به آب استخر، آن را با آب رقیق کنید. با این کار می‌توانید راحت‌تر مواد ضدعفونی کننده را در سراسر آب استخر پخش کنید. توجه داشته باشید که آب‌های راکتی که در معرض نور شدید خورشید قرار دارند، مکان مناسبی برای پرورش انواع میکروارگانیسم و میکروب‌ها هستند. بنابراین برای اینکه ماده ضد عفونی آب استخر، به خوبی بر جلبک‌ها، آلودگی‌ها و میکروب‌ها اثر بگذارد و آنها را از بین ببرد، بهتر است حتماً آن را بعد از ظهر یا عصر به آب اضافه کنید. از طرفی نور خورشید می‌تواند کلر موجود در استخرهای روباز را تجزیه کند.

قرص کلر

خرید مواد ضدعفونی کننده استخر

برای خرید انواع شوینده و مواد شیمیایی می‌توانید به سایت هیرکانی شیمی مراجعه کنید. بازرگانی هیرکانی شیمی سال‌ها در زمینه فروش انواع مواد شیمیایی، شوینده و اسانس، مواد شیمیایی کشاورزی، خوراکی و صنعتی فعالیت می‌کند و سابقه درخشانی در این زمینه دارد. در این سایت می‌توانید تنوع زیادی از انواع مواد شیمیایی مانند مواد ضدعفونی آب استخر را مشاهده کرده و قیمت آنها را استعلام کنید. همچنین خرید اینترنتی مواد شیمیایی نیز امکان پذیر است  و می‌توانید به راحتی مواد شیمیایی مورد نظر خود را به صورت اینترنتی ثبت سفارش کنید.

پودر کلر

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد بهترین ضدعفونی کننده استخر بحث کردیم. همه ما خوب می‌دانیم که کلر به خوبی انواع بیماری‌ها، میکروب‌ها، جلبک‌ها و آلودگی‌های موجود در آب استخر را از بین می‌برد. این مواد ضدعفونی کننده به شکل گاز، مایع، گرانول و قرص وجود دارد. همچنین مزایا و در عین حال معایبی دارد که در مقاله به آن اشاره کردیم. اگر قصد خرید انواع مواد ضدعفونی آب استخر را دارید، می‌توانید از سایت هیرکانی شیمی آن را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *