پلی الکترولیت چیست و چه کاربردی در صنایع دارد؟

پلی الکترولیت چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟ در مقاله پیشرو قصد داریم در مورد پلیمرهای محلول در آب بحث کنیم. این پلیمرهای محلول در آب در طول زنجیره پلیمری بار یونی را حمل می‌کنند. این فلوکولانت‌ها در صنعت کاربرد زیادی دارند. هیرکان شیمی عرضه کننده انواع مواد شیمیایی با برندهای مطرح جهانی است. شرکت هیرکان شیمی مواد اولیه صنایع را با قیمت مناسب و کمتر از دیگر تامین کنندگان در اختیارتان قرار می‌دهد.  این شرکت به عنوان یکی از معتبرترین تامین کنندگان مواد شیمیایی در کشور شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این ماده شیمیایی کسب کنید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

پلی الکترولیت چیست

پلی الکترولیت چیست ؟

این ماده شیمیایی از حجم زیادی از وزن مولکولی و دانسیته برخوردار بوده و  در صنایع کاربرد زیادی دارد. شاید جالب باشد که بدانید این ماده یکی از پرکاربردترین انواع فلوکولانت در صنعت شناخته شده و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. قیمت پلی الکترولیت آنیونی با توجه به پارامترهایی نظیر نوع شرکت تولید کننده، حجم و کیفیت مواد متفاوت است. با این حال برای خرید پلی الکترولیت حتماً باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت مواد مطمئن شوید. از دیگر ویژگی‌ها و خاصیت‌های منحصر به فرد این ماده می‌توان به؛ برخورداری از خاصیت پلیمری و الکترولیتی اشاره کرد.

مزایای پلی الکترولیت

کاربرد پلی الکترولیت

حال ممکن است با این سوال مواجه شوید که کاربرد پلی الکترولیت چیست ؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که این ماده به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی که در قسمت بالا اشاره کردیم، در تصفیه آب برای از بین بردن ناخالصی‌های معلق در آب استفاده می‌شود. از طرف دیگر به دلیل برخورداری از خاصیت جذب آب و خواص ژل مانند، برای حذف ذرات معلق یا ناخالصی‌های موجود در فاضلاب و پساب صنعتی نیز کاربرد دارد. البته باید بدانید که کاربرد این ماده بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. برای مثال؛ در صنعت چرم‌سازی، رنگ رزی، تولید سموم کشاورزی، صنعت تولید مواد آرایشی، تولید قند، کاغذ سازی تصفیه پساب‌های بهداشتی و… استفاده می‌شود.

ویژگی‌های مهم پلی الکترولیت

حال که با کاربرد این ماده آشنا شدیم این سوال به وجود می‌آید که مهم‌ترین خاصیت‌های پلی الکترولیت چیست ؟ از جمله مهمترین ویژگی‌های ظاهری این ماده می‌توان به این اشاره کرد که ظاهری سفید رنگ و جامد داشته و بدون بو است. در قسمت زیر به اصلی‌ترین ویژگی‌های فنی پلی الکترولیت اشاره می‌کنیم؛

  • ایجاد محلول آبی با غلظت بالا
  • وفاداری از خاصیت آب دوست بودن و جذب آب
  • قابلیت حل شدن در اتانول و اتر
  • قابلیت حل شدن در کلروفرم
  • دارای ظاهری بلوری
  • برخورداری از سرعت بالا
  • و…
    این مواد شیمیایی از ساختار سخت و پیچیده برخوردار هستند به همین دلیل استفاده از آنها در صنایع مختلف مزایای قابل توجهی به دنبال دارد.

مزایای انواع پلی الکترولیت چیست ؟

با استفاده از این مواد مصرف انرژی کاهش پیدا کرده و سرعت ته نشینی ناخالصی‌های موجود در آب افزایش پیدا می‌کند. به علاوه حجم لجن تشکیل شده را کاهش داده و تصفیه آب در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد. با استفاده از انواع پلی الکترولیت می‌توان آب آلوده را تصفیه کرد و مجدد مورد استفاده قرار داد‌.

انواع پلی الکترولیت چیست ؟

این مواد شیمیایی بر اساس خواص در گروه‌های متفاوت دسته‌بندی می‌شوند. از جمله این گروه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • پلی الکترولیت های غیر یونی
  • پلی الکترولیت های آنیونی
  • پلی الکترولیت های کاتیونی

نکته حائز اهمیت این است که این مواد دارای بار متفاوت می‌باشند. برای مثال پلی الکترولیت آنیونی از بار مثبت برخوردار بوده و پلی الکترولیت غیر یونی  بدون بار است. همچنین پلی الکترولیت کاتیونی بار مثبت دارد.

فروش  پلی الکترولیت و استعلام قیمت آن

در سایت هیرکان می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد پلی الکترولیت و نحوه خرید آن به دست بیاورید. برای استعلام قیمت با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل کنید.

جمع بندی

در این مقاله به این سوال که پلی الکترولیت چیست ؟ کاربرد آن در صنایع چگونه است؟ پاسخ دادیم. به علاوه در مورد انواع و مزایای این ماده بحث کردیم. برای خرید پلی الکترولیت آنیونی و دیگر انواع با هیرکان شیمی در تماس باشید. کارشناسان ما به تمامی سوالات شما در مورد این مواد شیمیایی پاسخ داده و راهنمای جامعی در مورد نحوه خرید و میزان حجم خرید در اختیارتان قرار می‌دهند. به علاوه با کلیک روی این لینک می‌توانید علاوه بر کسب مشاوره در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *