سولفات نیکل چیست؟ + 9 کابرد عجیب سولفات نیکل که نمی‌دانید

سولفات نیکل، یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی در بازار است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد نیکل سولفات در اختیارتان قرار دهیم. اگر تصمیم دارید نیکل سولفات بخرید، برای آگاهی از قیمت و نحوه فروش آن تا آخر مقاله همراه ما باشید. بازرگانی هیرکانی شیمی سال‌های متمادی در زمینه فروش انواع مواد شیمیایی صنعتی، آزمایشگاهی، دام و طیور، خوراکی و پلیمر و رزین و شوینده و … فعالیت می‌کند. این شرکت با بهره گیری از نیروی کار جوان توانسته رضایت مشتریان زیادی را به دست آورد. همچنین انواع مواد شیمیایی را در طیف گسترده مطابق با نیاز صنعتگران عزیز عرضه کرده است.

سولفات نیکل چیست

سولفات نیکل چیست؟

نیکل سولفات، یک ترکیب معدنی با خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد است. این ماده شیمیایی مطابق با شرایط محیطی به رنگ زرد، سبز و آبی در میاید و در برخی صنایع به عنوان واسطه شیمیایی به کار می‌رود. همچنین با فرمول شیمیایی NiSO4 شناخته می‌شود و نوعی مینرال کمیاب است. چگالی این ماده  ۳.۶۸ g/cm³ بوده و در نقطه ۸۴۰ °C به نقطه جوش می‌رسد.

کاربرد سولفات نیکل

حال که با این ماده شیمیایی آشنا شدید، بهتر است در مورد کاربرد آن در صنایع بحث کنیم. از جمله کاربردهای نیکل سولفات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • سولفات نیکل در صنعت رنگ و رنگرزی به عنوان ماده تثبیت کننده استفاده می‌شود.
  • جهت سیاه کردن روی کاربرد دارد.
  • از آن در آزمایشگاه‌ها برای ارزیابی حساسیت مغناطیسی بهره می‌برند.
  • در تولید انواع گوشواره، سکه و انگشتر استفاده می‌شود.
  • به طور کلی در فرایند آبکاری کاربرد زیادی دارد و سطح فلز را صاف و براق می‌کند.
  • برخی از ترکیبات نیکل با استفاده از این ماده شیمیایی ساخته می‌شوند و از آنها در صنایع گوناگون بهره می‌برند.
  • در صنعت رنگسازی نقش مهمی ایفا می‌کند و برای ایجاد پوششی با دوام استفاده می‌شود.
  • در واکنش‌های شیمیایی به عنوان کاتالیزور عمل می‌کند و در تسهیل این واکنش‌ها نقش مهمی دارد.
  • سولفات نیکل در صنعت تولید کاشی و سرامیک کاربرد دارد و به عنوان یک عنصر کمکی برای سخت کردن مواد استفاده می‌شود.

به طور کلی نیکل سولفات به دلیل برخورداری از خواص منحصر به فرد، در صنایع مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارد.

کاربرد سولفات نیکل

عوارض و خطرات نیکل سولفات 

این ماده شیمیایی به شدت خطرناک بوده و به عنوان ماده سرطان زا شناخته می‌شود. همچنین تاثیرات مخربی بر دستگاه گوارش، کلیه، سیستم عصبی و سایر ارگان‌های بدن دارد. به همین جهت قرار گرفتن در معرض آن، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. به علاوه تماس با پوست یا استنشاق سولفات نیکل باعث تحریکات پوستی یا تنفسی می‌شود. بنابراین، هنگام کار با این ماده باید از تجهیزات ایمنی مانند دستکش و ماسک استفاده کرد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت 

قیمت سولفات نیکل در بازار متفاوت است و هر مرکز فروش قیمت مشخصی بر روی این ماده شیمیایی می‌گذارد. زیرا فاکتورهای زیادی بر قیمت این ماده شیمیایی تاثیرگذار هستند. از جمله این پارامترهای مهم می‌توان به؛ حجم محصول، میزان خلوص، شرکت تولید کننده، نوع فروشگاه، نرخ ارز و وضعیت اقتصادی و… اشاره کر‌د.

مراکز خرید و فروش سولفات نیکل

در ایران، مراکز متعددی در زمینه خرید و فروش مواد شیمیایی  فعالیت می‌کنند. اما نکته مهم در خرید مواد شیمیایی مانند سولفات نیکل، انتخاب مراکز معتبر است. برای کاهش هزینه‌ها و حذف واسطه‌ها، بهتر است این مواد را از منابعی تهیه کنید که به‌طور مستقیم آنها را عرضه می‌کنند. بازرگانی هیرکانی شیمی با سابقه‌ای درخشان در این حوزه، سال‌هاست که با صنعتگران مختلف همکاری می‌کند. اگر به دنبال انواع مواد شیمیایی هستید، می‌توانید به وب‌سایت ما مراجعه کرده و با مشاوران ما تماس بگیرید.

فرمول شیمیایی سولفات نیکل

خرید سولفات نیکل از مرکز معتبر

برای خرید نیکل سولفات باید به نکات زیر توجه کنید.

  1. انتخاب تأمین‌کننده معتبر:

در ابتدا باید مراکزی که سابقه خوبی در ارائه مواد شیمیایی دارند را شناسایی کنید.

  1. بررسی کیفیت محصول

قبل از خرید، مطمئن شوید که سولفات نیکل خلوص بالا دارد.

  1. قیمت مناسب:

همچنین قبل از اینکه مواد شیمیایی مورد نظر خود را بخرید حتماً قیمت آن را در چندین مرکز مقایسه کنید.

  1. خدمات پس از فروش:

 از مراکزی که دارای خدمات پس از فروش هستند خرید کنید.

  1. تحویل و بسته‌بندی:

مطمئن شوید که محصول به طور درست بسته‌بندی و تحویل داده می‌شود.

فلز نیکل چیست

جمع بندی 

در این مقاله در مورد نیکل  سولفات بحث کرده و قیمت و نحوه خرید آن را بیان کردیم. این ماده شیمیایی در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد و به عنوان واسطه در تولید بسیاری از محصولات استفاده می‌شود. در خرید سولفات نیکل حتما به نکاتی که در مقاله اشاره کردیم، توجه کنید. با رعایت این نکات می‌توانید نیکل  سولفات  را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت  خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سولفات نیکل، به سایت بازرگانی هیرکانی شیمی مراجعه کنید. در این سایت ضمن استعلام قیمت انواع مواد شیمیایی، می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید. امیدواریم که این مقاله از سایت هیرکانی شیمی برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *