hirkanchem

تماس با ما: 09120297429 _ 02133311614

خرید اگزالیک اسید کیسه طوسی در تهران + قیمت

خرید اگزالیک اسید به صورت عمده و خرد در بسیاری از صنایع مانند زنبورداری رواج زیادی دارد. شناسه ترکیب شیمیایی اگزالیک اسید پاب ‌کم ۹۷۱ و فرمول C2H2o4 بوده و به شکل  بلور های سفید است. همچنین قابلیت حل شدن در آب یا جاذب آب را دارد  و یک ترکیب آلی بی رنگ است‌. این نوع اسید از اسید استیک قوی تر بوده که باز مزدوج و عامل احیا کننده شناخته می شود. اسید اگزالیک نباید با پوست بدن برخورد داشته باشد، چرا که بسیار خطرناک است. این اسید قوی در طبیعت به صورت طبیعی پیدا می شود که می توان به انواع سبزیجات مانند زنجبیل و اسفناج اشاره کرد. همچنین گفته شده در شکلات هم اسید اگزالیک به صورت طبیعی وجود دارد.

خرید ارزان اگزالیک اسید

کیفیت

محصولات خاص

ارتباط راحت با پشنیبانی

خرید عمده

اگزالیک اسید چیست و چه ویژگی دارد ؟ 

اگر آنیون آن با کاتیون های مختلف مثل کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم و آهن ترکیب شود می تواند تشکیل دهنده نمک با ویژگی محلولیت کمتر یا حل شدن کمتر را تشکیل دهد. بنابراین به این نمک که محلولیت کمتری دارد اگزالات گفته می شود. این اگزالات خصوصیات جالبی مثل بیشتر بودن قدرت اسیدی و کاهنده بودن را دارد. اسید اگزالیک کیسه طوسی خالص خاصیت خورندگی دارد و وقتی که در برابر حرارت قرار بگیرد موجب آتش سوزی می شود. اسید اگزالیک در دمای پایین تجزیه حرارتی نزدیک به 140 cg داشته و در دمای پایین تر محلول آن تجزیه می شود.

تولید اگزالیک اسید 

جالب است بدانید در سال 1745 برای اولین بار توانستند از خاکشیر اگزالیک اسید را تولید کنند. بعد از گذشت از آن سال ها دانشمندان گرامی این ماده را از واکنش اسید نیتریک غلیظ و شکر تولید کردند. چندین سال بعد دقیقا در سال 1824 اگزالیک اسید به روش دیگری توسط دانشمند آلمانی تهیه شد. این دانشمند توانست از واکنش محلول آبی آمونیاک با سیانوژن اگزالیک اسید را تولید کند. در واقع اگزالیک اسید از روش های مختلفی تولید شده است. همچنین به صورت طبیعی در سبزیجات زیر وجود دارد:

  • پودر کاکائو
  • ریواس
  • سیب زمین
  • کلم
  • شلغم
  • بادام زمینی
  • چغندر

زمانی اگزالیک اسید موجود در سبزیجات کم می شود که شما سبزیجات را بپزید. در مواد غذایی نام برده شده مقداری اگزالات وجود دارد که گفته می ‌شود منبع مفیدی برای بدن به حساب می ‌آید، چرا که حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها است. البته بعضی از افراد می‌ گویند عدم استفاده از این نوع مواد غذایی بهتر است. با این حال نمی‌ توان گفت عدم مصرف مواد غذایی حاوی اگزالات ایده بسیار خوبی به حساب می ‌آید و باید همه مردم از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: موارد استفاده از اسید اگزالیک

کاربرد های جالب اگزالیک اسید

خرید اگزالیک اسید به صورت عمده توسط صنایع مختلفی انجام می شود و کاربرد زیادی دارد که می توان به استفاده در تولید ضد یخ، پاک کردن سطوح، رنگرزی، برای تصفیه متانول و استفاده در زنبورداری اشاره کرد. این اسید به عنوان موادی برای حذف کنه ای به نام واروا در زنبورداری کاربرد مهمی دارد. این کنه آسیب جدی به زنبور و کیفیت عسل وارد می کند.

  • استفاده از اگزالیک اسید به عنوان مواد پاک کننده

خرید اگزالیک اسید در صنایع تولید مواد پاک کننده و تمیز کننده رواج زیادی دارد. نکته ای که مصرف کنندگان گرامی باید به آن توجه کنند این است که اگزالیک اسید یک ماده سمی به شمار می رود؛ بنابراین در استفاده از این مواد باید تا حد امکان احتیاط کنید. این ماده به دلیل خاصیت پاک کنندگی که دارد می تواند تمام آلودگی و جرم سطوح را به خوبی بدون آسیب به سطوح پاک کند. در واقع همین ویژگی مهم آن باعث شده تولید کنندگان توجه ویژه ای به این محصول نشان دهند. خرید اگزالیک اسید فقط برای پاک کردن سطوح انجام نمی گیرد بلکه اگزالیک اسید کاربرد دیگری هم دارد که می توان به حذف زنگ زدگی مخزن ماشین لباسشویی اشاره کرد. برای این کار باید به میزان دویست گرم از اگزالیک اسید را در برنامه شستشو ماشین با آب گرم بریزید‌. توجه کنید این ماده را با مواد شوینده ترکیب نکنید. این ماده زنگ زدگی و لکه های داخل ماشین را به خوبی تمیز می کند.

  • استفاده در کشاورزی

خرید اگزالیک اسید در صنعت کشاورزی هم رایج است. در واقع این ماده در تغذیه و رشد گیاهان تاثیر بسیار زیادی داشته و با تعدیل فیزیولوژی و تامین تغذیه گیاهان می‌ تواند تاثیر مثبتی در رشد و نموی آن ها داشته باشد. اسید اگزالیک می تواند بایون‌ های فلزی که در خاک وجود دارند کمپلکس‌ یا ترکیبات ایجاد کند. در واقع این ترکیبات روی رشد گیاهان تاثیرات فوق العاده ‌ای می‌گذارند. همچنین در برابر بیماری ‌های گیاهی مانند قارچ‌ ها مقابله می‌کنند.

  • تمیز کردن سطوح چوبی با اگزالیک اسید

قبل از اینکه برای خرید اگزالیک اسید برای پاک کردن سطوح چوبی اقدام کنید باید در ابتدا با استفاده از یک دستمال تمیز سطوح مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. سپس مقدار مورد نیاز از این ماده را با آب مخلوط کرده و مواد ترکیب شده را روی لکه های سطوح قرار دهید. سپس با یک دستمال پارچه ‌ای لکه را به خوبی مالش دهید تا مواد لکه را درگیر خود کند. بعد از خشک شدن کامل اسید اگزالیک لکه های سطوح مورد نظر شما پاک خواهد شد در غیر این صورت مقدار بیشتری از اسید اگزالیک را مجدد روی لکه بزنید. بعد از اینکه لکه‌ ها از سطوح چوبی به خوبی پاک شدند باید مقداری آب و دو قاشق غذاخوری بوراکس را مخلوط کرده و بر سطوح مورد نظر بزنید. با این کار می ‌توانید تاثیر اسید اگزالیک را بر روی سطوح خنثی کنید و درخشندگی سطوح چوبی را بازگردانید. همچنین می توانید برای پاک کردن سطوح مختلف مانند آجر، وینیل، کفپوش اتاق و سنگ و… از این نوع اسید استفاده کنید.

بازار بین المللی خرید اگزالیک اسید

بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده اگزالیک اسید در جهان کیست؟ چین از بزرگ ترین صادرکنندگان اگزالیک اسید در جهان است که بخشی از مواد شیمیایی تولیدی خود را به قسمتی از اروپا، اندونزی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا ارسال می کند. این مواد شیمیایی به دلیل کاربرد زیادی که در بسیاری از صنایع جهان مانند چرم سازی، فلزات و دارویی و شیمیایی دارد توجه خریداران سطح جهان را به خرید عمده آن جلب کرده است.

اثرات بد استفاده بیش از حد اسید اگزالیک

چنانچه از مواد غذایی که حاوی اسید اگزالیک است به صورت بی‌ رویه استفاده کنید بدن شما واکنش مختلفی نشان می دهد. از عواقب مصرف بی رویه مواد غذایی حاوی این ماده می‌ توان به سنگ کلیه اشاره کرد. همچنین باعث ایجاد مشکلات استخوان و فقر آهن خواهد شد، چرا که مصرف بیش از حد این ماده مانع جذب آهن و کلسیم در بدن می شود.

اسید اگزالیک چیست

اقداماتی که باید در صورت تماس با اسید اگزالیک انجام دهید

قبل از این که از این ماده در محیط آزمایشگاهی و صنعتی استفاده کنید باید یک سری نکات را راجع به این ماده بدانید. بهتر از قبل از استفاده از هرگونه مواد شیمیایی برگه اطلاعات ایمنی را مطالعه کنید تا بتوانید از هرگونه پیشامد ناخوشایندی جلوگیری نمایید. اسید اگزالیک از جمله مواد شیمیایی است که می تواند در بعضی شرایط اشتغال پذیر باشد. به طور مثال اگر این اسید را در برابر حرارت یا در محیط گرم قرار دهید امکان آتش گرفتن آن بسیار زیاد است. به دلیل ایجاد مصنوعیت و خطرات زیادی که به همراه دارد نباید به صورت مستقیم با چشم یا پوست در تماس باشد. هیرکان شیمی ارائه دهنده انواع مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی است. برای خرید اگزالیک اسید و مواد شیمیایی با قیمت مقرون به صرفه به سایت هیرکان شیمی مراجعه کنید. در صورتی که اسید اگزالیک با چشم شما تماس پیدا کرد باید تا رسیدن به بیمارستان به مدت ۱۵ دقیقه چشم خود را با آب فراوان شستشو دهید تا این ماده به صورت تمام و کمال از چشم شما خارج شود.

چنانچه این ماده به پوست شما تماس پیدا کند باعث ایجاد سوختگی قرمزی و تورم می ‌شود در واقع پوست شما را تحریک می‌کند. باید پوست خود را باب فراوان شستشو دهید تا این ماده دیگر روی پوست شما نباشد. سپس برای دریافت کمک پزشکی به بیمارستان مراجعه کنید.

در صورتی که فردی به اشتباه این ماده را بلعیده باشد باید سریعاً اقدامات لازم را انجام دهید. اگر شخص مورد نظر هوشیار باشد باید آن را مجبور کنید یک لیوان آب بنوشد. در صورتی که بیمار شما بعد از بلعیدن این مواد هوشیاری خود را از دست داد خونسردی خود را حفظ کرده و سریعاً برای دریافت کمک پزشکی اقدام کنید.

اگر اگزالیک اسید را  استنشاق کنید مجاری تنفسی شما را در گیر کرده و احساس سوزش می‌ کنید. در این زمان سریعاً خود را به بیرون از آزمایشگاه یا کارگاه برسانید تا بتوانید هوای آزاد را تنفس کنید و تنفس شما عادی شود. در این زمان هم باید سریعاً برای دریافت کمک پزشکی اقدام کنید.

خرید و فروش اگزالیک اسید

جمع‌بندی

اگزالیک اسید یا اسید دی کربوکسیلیک شناخته می شود که نام دیگری به نام اسید اتاندیوئیک هم دارد. در این مقاله گفته شد این نوع اسید به صورت مصنوعی و طبیعی موجود بوده و نوع طبیعی آن در مواد غذایی که در این مقاله نام برده شد وجود دارند. نوع مصنوعی آن با روش مختلفی تولید می‌شود که در این مقاله به آن اشاره شد. همچنین کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد.‌ برای خرید و استعلام قیمت اگزالیک اسید از  سایت هیرکان شیمی روی این لیک کلیک کنید.