hirkanchem

تماس با ما: 09120297429 _ 02133311614

قیمت اگزالیک اسید زنبورداری + خرید

قیمت اگزالیک اسید زنبورداری بستگی به حجمی که می خواهید خریداری کنید دارد. اگزالیک اسید از اسیدهای ضعیف بوده که در بسیاری از مواد غذایی که در طول روز استفاده می‌کنیم مانند انواع دانه‌ ها و سبزیجات و میوه‌ ها به صورت طبیعی وجود دارد که اصطلاحا در علوم تغذیه به آن اگزالات می‌ گویند. این ماده در صنایع مختلف به منظور تولید محصولات پاک کننده و تمیز کننده یا در رنگرزی و چرم سازی و… به میزان قابل توجهی استفاده می‌ شود. البته کاربرد اگزالیک اسید فقط در موارد گفته شده نیست؛ بلکه در زنبورداری نیز برای از بین بردن کنه‌ ها از این اسید استفاده می‌ شود. در ادامه پارامتر های خرید و قیمت اگزالیک اسید زنبورداری را شرح می دهیم.

اسید اگزالیک در زنبورداری

کیفیت

محصولات خاص

ارتباط راحت با پشنیبانی

خرید عمده

آشنایی با ساختار اسید اگزالیک 

فرمول مولکولی اگزالیک اسید C2H2O4 است که بعضی از افراد آن را با نام  اسید اتاندیوئیک می شناسند. این ترکیب در گیاهان زیادی به صورت طبیعی وجود دارد که می توان به ریواس و اسفناج اشاره کرد. اگزالیک اسید از دسته ترکیبات شیمیایی است که می توان آن را از طریق فرایند شیمیایی تولید کرد. اگر به تصاویر اسید اگزالیک نگاه کنید کریستال یا پودر بی رنگ یا سفیدی را مشاهده خواهید کرد. این ترکیب طعم ترش دارد و زمانی که آن را در آب حل کنید قادر است یون اگزالات را تولید کند.

خواص شگفت انگیز و کاربرد جالب اسید اگزالیک

  • ماهیت این ماده اسیدی است و می تواند انواع فلزات را مانند آلومینیوم، آهن و مس را حل کند. همچنین به واسطه خاصیتی که دارد در محلول تمیرکننده فلزات و زنگ زدا استفاده می شود.
  • این ماده با خاصیت کاهنده ای که دارد قادر است انواع لکه های سخت را از بین ببرد. برای مثال انواع لکه مواد غذایی و جوهر را به راحتی از بین می برد. در مواد های سفید کنده چوب از اسید اگزالیک به وفور استفاده می شود.
  • این ماده کاربرد های صنعتی هم دارد و در تصفیه آب و حذف رسوب از مبدل حرارتی و بویلر ها استفاده می شود.
  • این ترکیب شیمیایی قوی خاصی ضد میکروبی داشته و در  برابر قارچ‌ و میکروب ها مقاوم است. همچنین سطوحی که مستعد میکروب و آلودگی است را ضد عفونی می کند.
  • نکته جالب دیگر در مورد این ترکیب شیمیایی استفاده از آن در زنبورداری است. در واقع خاصیت این مواد به قدری زیاد است که موجب شده در صنایع زیادی از آن استفاده شود.
اگزالیک اسید زنبورداری

قیمت اگزالیک اسید زنبورداری چگونه است؟ 

در واقع نمی توان قیمت اگزالیک اسید زنبورداری را در بازار برای مدت زمان طولانی مشخص کرد، چرا که مواد های شیمیایی دارای بازاری با نوسانات قیمت هستند و ممکن است در یک برهه زمانی قیمت مواد شیمیایی تغییر کند. همچنین قیمت آن کاملا بستگی به خلوص ماده، وزن بسته بندی و برند تولیدی دارد. شما می توانید برای استعلام قیمت اسید اگزالیک زنبورداری و سایر مواد های شیمیایی دیگر با کارشناسان ما در هیرکان شیمی در تماس باشید.

استفاده از اگزالیک اسید در زنبور داری

در ایالات متحده، اروپا و کانادا اگزالیک اسید در زنبور داری برای درمان کنه‌ های واروا استفاده می‌ شود و در سال ۲۰۱۵ این ماده در ایالات متحده به منظور استفاده در کندوهای عسل تایید شد. افرادی که در  زنبور داری کار می کنند می دانند که چه خطراتی زنبور ها را تهدید می‌ کند. زنبورداران گرامی همواره به دنبال پیدا کردن بهترین و ایمن ترین روش برای مبارزه به انواع کنه های زنبور هستند. در واقع شهد و عسلی که از زنبور ها تهیه می شود تاثیر زیادی در سلامتی انسان ها دارد؛ بنابراین باید به سلامت زنبور ها توجه داشت. یکی از ویرانگرترین کنه که تهدید بزرگی برای زنبور ها به شمار می رود کنه Varroa است‌. در سال های پیش از این اسید برای از بین بردن کنه های  Varroa در سراسر جهان استفاده می شد. در واقع این ترکیبی شیمیایی به عنوان بهترین ابزار برای مبارزه با این کنه های خطرناک استفاده می شود. این ماده بهترین روش درمان با اثر بخشی بالا شناخته شده است که میزان سمیت آن را نسبتا کم برآورد کرده اند. باید توجه داشت استفاده از این اسید برای حفاظت از زنبور ها در برابر این کنه ها نیازمند رعایت پروتکل ایمنی و استفاده از دوز مناسب است. این ماده برای کنترل کردن هجوم  کنه های واروا  استفاده می شود‌  و در صورتی که از این ماده شیمیایی به درستی استفاده شود می توان بدون آسیب رساندن به زنبور ها کنه ها را کنترل کرد. حال سوال پیش می آید قیمت اگزالیک اسید زنبورداری چقدر است؟ در واقع قیمت این ترکیب شیمیایی در بازار در برهه زمانی مختلف متفاوت است.

قیمت اگزالیک اسید زنبورداری

اسید اگزالیک چگونه کنه Varroa را از بین می برد؟ 

طبق تحقیقاتی که روی استفاده از اگزالیک اسید برای کنترل کنه واروآ در زنبور های عسل صورت گرفته مشخص شده این ترکیب شیمیایی واقعا تاثیر مثبتی روی کنترل کنه  واروآ داشته است‌. با این حال چگونگی تاثیر این اسید روی کنترل کنه های واروآ هنوز مشخص نشده است. گفته شده این نوع مواد از طریق پا کنه های واروآ را درگیر خود می کند و با وارد شدن به جریان خون آن ها را از بین می برد.

معرفی روش های استفاده از اسید اگزالیک در زنبورداری

توجه داشته باشید این ماده باید طبق میزانی که توصیه شده برای کنترل کنه واروآ استفاده شود و استفاده بیش از حد آن می تواند تاثیر منفی روی سلامتی زنبور ها بگذارد. بنابراین در استفاده از این مواد باید احتیاط کنید. در ادامه روش های مختلف استفاده از این ماده را در زنبورداری شرح می دهیم.

تاکید میشود استفاده از روش های زیر باید زیر نظر متخصص انجام شود.

روش های استفاده از اگزالیک اسید در زنبورداری:

  • روش اسپری کردن
    برای استفاده از روش اسپری کردن باید مقدار ۶۵ گرم اسید اگزالیک را با 600 سی سی آب مقطر که دمای آب 20 درجه سانتی گراد باشد ترکیب کرده تا یک ماده یکنواخت ایجاد شود. سپس به صورت یکنواخت محلول را روی زنبور ها اسپری کنید.
  • روش تزریق کردن
    روش تزریق را زمانی انجام می دهید که زنبور ها در کندو باشند. در واقع زمانی که زنبور ها در کندو قرار بگیرند احتمال اثر گذاری این مواد زیاد می شود. نکته دیگری که باید در مورد این روش بدانید این است که هنگامی که تعداد نوزادان زنبور کم‌ است از روش تزریق استفاده کنید. در واقع باید محلول را با ترکیب 45 گرم اگزالیک اسید و 60 سی سی آب مقطر درست کنید و به شیار قاب وارد نمایید.
خرید اگزالیک اسید
  • روش تبخیر
    در روش تبخیر باید 35 گرم پودر اسید اگزالیک را در یک لیتر آب مقطر با دمای 65 درجه سانتیگراد حل کنید. سپس محلول یکنواخت را در داخل دستگاه تبخیر قرار داده و دستگاه را به صورت مستقیم در کمتر از سی ثانیه در معرض کندو قرار دهید. سپس بخار تمام کندو را در بر گرفته و باید بخار دهی را قطع کنید. برای نتیجه گیری بهتر باید هفته ای یک بار سه مرتبه این روش را انجام دهید.
  • روش تصعید
    روش دیگر روش تصعید است. در این روش از یک دستگاه مخصوص برای انجام فرایند تصعید استفاده می شود. فرایند تصعید هفته ای یک بار و به مدت سه هفته انجام می گیرد.

توجه داشته باشید انتخاب روش های زیر بستگی به شرایط زنبور ها و کندو دارد و روشی کاملا تخصصی است. همچنین زمانی که نوزادان زنبور عسل کم هستند باید از این روش ها برای کنترل کنه واروا استفاده کرد، چرا که امکان آسیب دیدن نوزادان زیاد است. بهتر ایت قبل از اقدام به خرید حتما قیمت اگزالیک اسید زنبورداری را از سایت هیرکان شیمی استعلام بگیرید.

خرید اگزالیک اسید

جمع‌بندی

اسید اگزالیک یک ترکیب شیمیایی جامد بوده که به صورت پودری در بازار موجود است. این ماده قابلیت انحلال پذیری بسیار بالایی دارد و بسیار اثر گذار و پر قدرت است. در این مقاله گفته شد قیمت اگزالیک اسید زنبورداری به چه عواملی بستگی دارد و از این مواد در زنبورداری برای از بین بردن کنه های واروا از این اسید استفاده می شود. در ادامه وش های استفاده از اسید اگزالیک را بیان شد. اگر شما تصمیم به خرید اگزالیک اسید زنبورداری و سایر مواد شیمیایی دیگر دارید می توانید از سایت هیرکان شیمی انواع مواد شیمایی را در حجم دلخواه و با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید. برای خرید مواد شیمیایی روی این لینک کلیک کنید.