قیمت عمده پتاسیم هیدروکسید + بیش از 6 کاربرد در صنایع

در این مقاله قرار است در مورد قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی بحث کرده و اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم‌.اگر اطلاعاتی در مورد مواد شیمیایی داشته باشید متوجه می شوید که پتاسیم هیدروکسید یکی از مه مترین ترکیب های شیمیایی در صنایع می باشد. این ترکیب مهم به عنوان یک باز قوی شناخته شده است. به علاوه به رنگ سفید و به شکل کریستال عرضه می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این ماده شیمیایی اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

قیمت عمده پتاسیم هیدروکسید

معرفی پتاسیم هیدروکسید

این ترکیب شیمیایی به پتاس سوزآور نیز معروف است. به علاوه دارای خواص واکنش پذیری بالا و سوزاننده بوده و به عنوان یک ترکیب غیر عالی شناخته می‌شود. همچنین به شکل پودری در گرید صنعتی با قیمت تعیین شده در فروشگاه عرضه می‌شود.
با این حال باید بدانید که قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت است. از جمله ویژگی‌های این ماده شیمیایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. – قلیایی بودن:
    این باز قوی  pH محلول‌ها را افزایش می‌دهد.
  2. – حلال در آب:
    این ماده قابلیت حل شدن در آب را دارد.
  3. – قابلیت جذب رطوبت:
    این ماده شیمیایی به دلیل برخورداری از قابلیت جذب رطوبت در برخی صنایع کاربرد زیادی دارد.
  4. – خوردگی:
    این محصول قوی دارای قابلیت خوردگی فلزات است.

قیمت پتاسیم هیدروکسید

خرید عمده پتاس هیدروکسید

برای خرید و فروش این ماده شیمیایی بهتر است به سراغ فروشندگان و تامین کنندگان معتبر بروید. پتاسیم در بازار توسط فروشندگان متعدد فروش رفته و در حجم های متعدد عرضه می شود. قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی با تحولات بازار تغییر می کند. امروزه با گسترش اینترنت و خرید و فروش آنلاین امروزه امکان خرید مواد شیمیایی از طریق سایت‌ها وجود دارد. در هر صورت برای خرید این ترکیب شیمیایی باید طبق دستور عمل‌ها عمل کنید.
با این حال خرید عمده پتاسیم هیدروکسید برای شرکت‌ها و صنایعی که به صورت گسترده از این ماده استفاده می‌کنند اهمیت زیادی دارد. برای خرید عمده این محصول بهتر است به یک سری نکات توجه داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

1_ نکته اول بررسی شرایط خرید و در نهایت قیمت محصول می‌باشد. قبل از خرید بهتر است کیفیت و قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی را مقایسه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که محصول خریداری شده با مشخصات فنی و استانداردهای شما سازگار باشد.

2_ نکته بعدی انتخاب یک تامین کننده با تجربه و منصف است. در واقع انتخاب تامین کننده با تجربه می‌تواند به شما کمک کند تا یک ماده شیمیایی با کیفیت و استاندارد را خریداری کنید. همچنین مطمئن شوید که تامین کننده قادر به تحویل محصول در زمان مورد نظر شما است.

اطلاعاتی در مورد قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی

برای کسب اطلاعات در مورد قیمت هیدروکسید پتاسیم بهتر است با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا از قیمت به‌روز این محصولات اطلاعات دقیق داشته باشید.
هیدروکسید پتاسیم در بسته‌بندی‌های مختلف و با درصد خلوص ۹۰ درصد فروخته می‌شود. هیرکان شیمی یکی از تامین کنندگان و عرضه کنندگان محصولات شیمیایی نظیر هیدروکسید پتاسیم در سراسر کشور است.
این شرکت تعداد زیادی از مواد شیمیایی را با قیمت‌ها و برندهای مختلف به صورت عمده و خرده در بازار عرضه می‌کند.
قیمت این محصول با توجه به میزان خلوص، کیفیت و نرخ تبادلات شیمیایی در بازار متفاوت است. به علاوه قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی به صورت کیلویی محاسبه می‌شود.
بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن ذکر کرد. قیمت عمده هیدروکسید پتاسیم در مراکز فروش مختلف با توجه به یک سری پارامتر تعیین می‌شود.
از آنجایی که هیرکان شیمی عرضه کننده مستقیم محصولات شیمیایی است، بنابراین در قیمت گذاری محصولات از افزایش قیمت ناشی از واسطه‌ها جلوگیری می‌کند.

قیمت پتاسیم هیدروکسید قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی قیمت هیدروکسید پتاسیم صنعتی

کاربرد پتاسیم هیدروکسید

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم این محصول در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. برای استعلام قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی با کارشناسان ما در هیرکان شیمی تماس بگیرید. از جمله این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • صنایع شیمیایی
  • صنایع غذایی
  • صنایع تولید کاغذ
  • صنایع پزشکی و داروسازی
  • صنایع تولید کود
  • صنایع تصفیه آب
  • و…

این ماده خطرناک و خورنده  بوده و کاربرد زیادی در تولید انواع شوینده نظیر مایع و صابون دارد. همچنین در برخی صنایع برای خنثی سازی اسید از این ماده بهره می‌برند. با این حال شاید جالب باشد که بدانید هیدروکسید پتاسیم در زندگی روزمره ما نیز کاربرد دارد.
در شرکت هیرکان شیمی، قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی بر اساس مقدار سفارش و شرایط تحویل متفاوت است. در صنایع کشاورزی برای تولید کود از این ماده استفاده می کنند. این ترکیب شیمیایی در رشد و فتوسنتز گیاهان کاربردی است. بنابراین برای گیاهان حساس به کلراید مناسب می‌باشد. هیدروکسید پتاسیم علاوه بر صنایع کشاورزی در صنعت غذایی نیز مهم تلقی می‌شود. در این صنعت نقش پایدار کننده و قوام دهنده را به عهده دارد.
به علاوه در صنعت دارویی برای تولید محصولات مرتبط با ناخن و تولید انواع کرم اصلاح صورت استفاده می‌شود. همچنین برای تشخیص بیماری‌های قارچی نیز کاربردی است. در حقیقت کاربرد بالای این محصول سبب شده تا مشتریان کیفیت را قربانی قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی نکنند و کیفیت برای آن ها اولویت است. نکته جالب دیگر این است که از پتاسیم هیدروکسید در صنعت دامپزشکی نیز بهره می‌برند.
برای مثال برای قطع کردن شاخ گوساله از این ماده استفاده می‌کنند. کاربردهای دیگر این ماده در صنعت رنگ ‌سازی، تولید باتری، ضدیخ و ساخت پودرهای خاموش کننده آتش حائز اهمیت است. به طور کلی این ماده به دلیل برخورداری از خاصیت غیر قابل اشتعال بسیار پرکاربرد است.

عوامل موثر بر روی قیمت عمده پتاسیم هیدروکسید

از جمله عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت هیدروکسید پتاسیم می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

۱. تقاضا و عرضه:
در بازار مواد شیمیایی عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی هستند. اگر میزان تقاضا برای این محصولات بیشتر و عرضه آن محدود باشد، قیمت آن افزایش خواهد یافت و بالعکس.

۲. قیمت سایر مواد اولیه:
فاکتور مهم دیگر قیمت مواد اولیه است. برای مثال اگر قیمت پتاس سولفات افزایش یابد قیمت این محصول نیز افزایش خواهد یافت.

۳. تغییرات در نرخ ارز:
تغییرات در نرخ ارز نقش مهمی در تعیین قیمت این محصول دارد. اگر این محصولات وارداتی باشد، قیمت آن‌ با توجه به تغییرات ارز بالا و پایین می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله در مورد پتاسیم هیدروکسید بحث کردیم. قیمت پتاسیم هیدروکسید صنعتی با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت است. این ماده به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی نظیر خواص سوزاننده و واکنش‌پذیری بالا که در زمینه‌های مختلف از جمله شیمیایی، غذایی و داروسازی استفاده می‌شود. قیمت این ماده به صورت کیلویی محاسبه می‌شود و با توجه به نرخ تبادلات بازار، هزینه های حمل و نقل و خلوص محصول و… متغیر است.